Nostalgia Zaman Persekolahan : SHAH PEKAN!

Assalamualaikum...

Giler lama postpone entry nostalgia nih..hehehe...

Dah masuk sekolah ketiga dan juga merupakan sekolah menengah aku yang pertama.. Dengan berbekalkan keputusan UPSR yang cemerlang, aku dapat tawaran masuk SBP Sekolah Sains Sultan Haji Ahmad Shah, Pekan (2003-2005)..

Sebelum masuk Shah Pekan, ada konflik sikit dengan surat tawaran yang aku dapat tu. Nama dan angka giliran aku punya tapi alamat rumah, bestfriend aku punya.. Nasib la Syu call and gtau aku pasal surat tawaran tu..

Disebabkan konflik tu, aku n ayah pergi ke Shah Pekan sebelum hari pendaftaran untuk tanya balik pasal tawaran tu. Jumpa dengan pengetua, selepas beberapa ketika Tuan Pengetua cakap tawaran tu memang betul untuk aku. Syukur Alhamdulillah.. Orang yang paling happy, dah tentu mak ayah.. Aku plak dok takut dan dah sah aku tak suka dok asrama.

Banyak kenangan Pahit dan Manis aku kat sana. Tapi jodoh aku ngan Shah Pekan tak lama, tiga tahun je sempat bertahan..hehehehe...lepas PMR aku pindah sekolah lain dah..

Apa-apa pun aku bangga sebab kawan-kawan Shah Pekan aku semuanya dah berjaya. Ada yang dah amik degree dan ada yg dah fly g oversea.. Tahniah untuk diorang..

Tu je la kot nostalgia Shah Pekan aku.. Nak cerita A-Z memang letih menaip weyh... Cerita yang simple jer..hehehe...

Sekian.... :D

harap maaf, blog dalam pembikinan..sorry if u guys rasa serabut.. Hehehe..

Comments

mykhalis said…
bagi la detail sikit.. takkan simple camni je.. ape barang..kenangan kaple ke..kene buli ke..ishhh
Unknown said…
Hehehe..takleh nak cerita sebab takde kenangan couple or kena buli masa kat sane...
Huhuhu...

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?