Kasih Itu Penawar, Cemburu Itu Racun.

Assalamualaikum guys,

Entri agak personal tapi aku rasa sesuai kalau aku nak share dengan readers sekalian.

Kasih itu Penawar, Cemburu itu Racun.

Zaman sekarang ni, ramai orang couple dan berkahwin atas dasar cinta. Tapi tak kurang banyak kes bunuh juga kerana cinta.

Dalam hubungan Cinta tu mesti ada Kasih sayang dan sedikit sebanyak mesti ada perasaan Cemburu. Kalau dulu-dulu, orang kata Cemburu tu sayang. Tapi kalau kes cemburu sampai bunuh membunuh tu pun sebab sayang ke?

Tak salah untuk rasa cemburu, tapi biarlah bertempat.. Takkan lah, bos terserempak dengan tunang kat kedai bunga pon nak jeles? Tak pasal-pasal dah putus tunang.. Haih!!! Hehehe..sorry melalut ke cerita Nora Elena plak..

Berbalik pada soal cemburu dan kasih.. Bagi aku, kalau TERLALU CEMBURU boleh menyebabkan sesuatu hubungan tu retak dan mungkin berkecai terus kot.. Sebab tu Cemburu tu racun.. Cube kalau setiap masa kita berkasih sayang jer, mesti hidup kita bahagia kan? Takdenye nak gaduh bagai... InsyaAllah tak gaduh la..hehe

Sebenarnya Cemburu ni berkait dengan perkara lain jugak. Banyak mende kita boleh buat untuk hilangkan rasa cemburu tu. Tapi yang tu kita sambung episod akan datang..hehe..

To be continue...

Sekian...

Buanglah rasa cemburu kerana itu adalah racun paling berbisa dalam sesebuah perhubungan. Tetapi semaikanlah rasa kasih sayang kerana itu adalah penawar dan madu dalam hidup kita...


Bubye!!! :D


harap maaf, blog dalam pembikinan..sorry if u guys rasa serabut.. Hehehe..

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?