Thursday, May 12, 2011

Kisah syaitan dan manusia di pagi hari...

Selamat pagi, hello! Teman adik di sini...
Hehehe..
Pagi-pagi ni, teringat cerita yang ayah selalu cerita kat aku masa kejut aku bangun tido. Tapi time kecik-kecik dulu la, masa dok tido bilik mak ayah lagi..hehehe... Jom start cerita...

"farah, bangun tidur..dah pagi ni... Farah tau tak, kalau farah tak bangun tidur nanti syaitan tu suka sangat!!. Syaitan tu selimutkan farah dengan kulit khinzir.. Syaitan tu duduk kat mata farah tu, dia cakap tidurlah...tidurlaah....
Anak ayah pandai kan, bangun tidur yer. Kalau farah bangun, nanti syaitan tu kena marah dengan bos dia sebab dia dah kalah dengan farah, lepas tu dia jadi kuruuus jer sebab bos dia tak bagi makan... Kalau farah taknak bangun, nanti bos dia bagi dia makan, nanti syaitan tu gemukkkk lagi... Syaitan tu kan jahat, farah kena lawan syaitan tu...kalau farah tak lawan, nanti jadi kawan syaitan. Macam mana nak masuk syurga? Anak ayah pandai kan, bangun cepat... Biar syaitan tu kurus!"





haa..tu la yang selalu ayah aku cerita kat aku. Masa tu pulak majalah Asuh tengah popular, terus aku teringat kat dua ekor setan yang sekor kurus n sekor gemuk tu.. Apa lagi, cepat je aku bangun..hehehe...

Nanti nak cerita cmtu gak la kat anak-anak aku.... Biar diorang rajin bangun pagi...huhuhu...

Selamat pagi!!!! Assalamualaikum...

Tata!!!

2 comments:

Jahidih Saili said...

Waalaikumussalam..selamat pagi:)

hehe..bgs kaedah mcm tu utk kanak2..biasanya, kanak2 akan cpt je bangun kan..

Siti Farah said...

Betul tu... Lebih lebih lagi sy la..heheehe...