Saturday, May 21, 2011

Bila hidung tersumbat....

Assalamualaikum guys...

Ya Allah, terseksa rasanya hari ni.. Sebenarnya dari semalam lagi hidung ni tersumbat. Suhu badan pun tinggi. Lenguh badan sana sini.. Tak sihat la katekan...hehehe...

Tapi takpe, sakit itu ujian.. Dan sakit itu juga boleh menghapuskan dosa-dosa kecil...

Macamne pun, hidung ni tetap rasa tak selesa.. Aku senang kena batuk tapi susah kena selesema, kalau dah sekali kena mula la sakit camni..hehehe... Pastu segala nafsu makan lari mencecet ntah ke mana.. Lapar tapi takde selera.. Huhh!!!

Cuba jugak nak hilangkan rasa hidung tersumbat ni. Bila dah hilang boleh la makan sikit.. Tengah malam start balik, sebab tak suka makan ubat selesema..hehehe..

Cara nak kurangkan hidung tersumbat yg aku amalkan, dua jer...

1. Banyakkan minum air masak.. Bukan sejuk tapi suam tau..

2. Kunyah halia.. Tapi nak sedap, aku buat teh halia suam.. Sedap gak..hehehe.. Camne nak buat, tumbuk halia lepas tu rendam sekali ngan teh tu.. Bila dah tenggelam teh tu, minum suam suam.. Leh lega sikit hidung tu..hehe..

Tu je la kot yang aku nak merapu malam ni..hehehe..

Sekian,

p/s: sedih stok hot ticket internet rm20 takde kat kedai pagi tadi,. Isnin baru ada.. Lama tuuu... Tak dapat nak update ag da.. ;(


harap maaf, blog dalam pembikinan..sorry if u guys rasa serabut.. Hehehe..

2 comments:

armouris said...

info tentang hidung tersumbat di SIHAT SELALU - Hidung Tersumbat

Siti Farah said...

Thanks armouris.. ;)