Nostalgia Zaman Persekolahan : Tadika Taman Delima.

Salam guys!!!

Hari Sabtu yang indah ni apa rancangan korang? Aku td plan nak keluar, dah siap ayu berbaju kurung lagi tu. Tapi ada masalah sikit, jadi aku dah rasa malas nak keluar..hehehe... Sambil dok tengok tv ni, teringat plak zaman sekolah dulu-dulu..huhu..

Tempat pertama aku mula belajar ABC, kat tadika Taman Delima, Kajang Selangor (1996).

Hari first je aku bangun pukul 6 pagi sebab tak sabar-sabar nak pergi tadika..hehehe... Dia punya Excited tu lain macam sikit. Budak lain sampai menangis-nangis bila mak ayah balik, tapi aku happy lagi adela bila dah start belajar... Sebab masa kecik aku minat belajar... Sampai sekarang la..hehehe...

Aku suka g tadika sebab:-

1. Makanan sedap walaupun sekadar roti kaya, bila makan ramai-ramai rasa Best jer.

2. Boleh main tanah liat. Uli jadi gajah, lembu dan paling senang, uli jadi ular or ulat...hahahaha!!!

3. Boleh siapkan buku aktiviti.. Buku tu best sebab leh color, lukis, tulis... Best best best!!! Hehehe... Sampai buku pernah kena tahan coz orang lain baru buku 2 aku dah buku 4... Hehehe...

4. Suka dengar cikgu bercerita... Syok jer...

5. Paling best bila dapat g taman permainan depan tadika. Jalan pimpin tangan ramai-ramai...pastu main gelongsor dan jongkang jongket.

6. Lagu yang best, lagu Allahyarham Sudirman.. Yang, "hoorey hoorey!! Goyang badan goyang kaki...lalalalalala~" .. Dengan lagu "bila mama pakai celana, au au aua...." ..selalu ada masa sukaneka ngan game rebut kerusi...

Tu kenangan yang best mase tadika, pagi-pagi dok kat bakul motor tu ayah anta g tadika..hehehe...

Yang tak best, selalu kena buli.. Diorang suka tarik kerusi bila aku nak duduk...kejam seyh!!! Hahaha...

Hehehe..tapi tu la kenangan...

Lepas ni aku wat yang sekolah rendah plak...

Bubye!!! :p

Comments

1 said…
Assalamualaikum.Saya xmerasa suasana tadika sbb xprnah masuk tadika..hehe..tup.tup..dah darjah satu..
Unknown said…
Waalaikumussalam...
Terus masuk darjah 1.. Dah kira perasaan cam g tadika gak tu...hehehe..
Lebih kurang kot... :p

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?