Budak Yang Suka Menyanyi

 

Assalamualaikum guys,

Korang dah lunch? aku baru jer lepas BRUNCH… heheehe… Hari Ni nak cerita pasal anak buah aku yang kecik, MAZWIN ..

Photo0236

Haa.. budak ni lah!! hehehe… Mazwin ni baru jer umur 5 tahun, anak abang aku. Mazwin dah start masuk pre-school dah pun. Dulu dia ni susah nak bercakap, agak lambat gak la nak bercakap kan. Kalau cakap pon pelat-pelat jer bunyi nyer.. Al-maklum, asyik jatuh jer so gigi depan asyik patah..hehehe..

Lepas masuk pre-school, mungkin dalam sebulan lepas tu dia dah mula bercakap dengan jelas dan memang dia cakap banyak. Sampaikan kami serumah ni dah letih nak layan dia bercakap..hhuhu. Bukan setakat bercakap jer, siap menyanyi lagi tu.. Lagu yang dia suka menyanyi, “Baik-Baik sayang” , “Ummiku sayang” , “Taubat Maksiat” ..

Setiap hari balik dari sekolah jer mesti ada lagu yang dia nyanyi, masa mandi pon same.. lepas tu suka menari-nari.. haih!!! nama pon budak kan..

Tadi terjadi satu dialog antara aku ngan kak ipar aku.

aku : haih budak ni, suka sangat menyanyi, ntah ikut perangai sape la tu.

kaklong : perangai siapa lagi, maksu dia la.. tu pun nak tanyer.

aku : erk!!! yeke?? hehehe.. *blushing*

Kaklong : yela, dari kecik sampai sekarang suka menyanyi je kan? siap ajar budak tu menari.

aku : hehehehe….

 

hahahaha… seriously, aku tak bersalah!!! oh tidakk!!! hehehe… Tapi 1 yang best pasal Mazwin nih.. Kalau dia betul-betul bosan jer, mesti dia berzikir walaupun bunyi pelat-pelat sikit.. Dia menyanyi pon pelat.. hehehe.. Paling lawak, time kak ipar aku buai dia, dia yang dok berzikir sampai kak ipar aku yang tido dulu… hahahaha… Sabar je la mase tu…

Part paling aku suka, dia pegang pipi kak ipar aku pastu dia nyanyi “ aku sayang ummi, ummi ku sayang ummi. sayang sayang ummi, ummi ku sayang” .. hehehe…

tu jer cerita pasal mazwin.. budak budak ni, ada masa memeningkan kita, ada masa diorang la penawar hati kita.. :)

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?