Pengalaman Awal Berblogging :)

Salam Guys,

Sekarang ni aku nak cerita pengalaman aku masa awal-awal berblogging dulu yer. Aku start join dunia blog ni masa Oktober 2009 dan entri Pertama aku memang pendek sangat-sangat..hehehe…Nama pun budak baru kan. :) .. Masa tu, serius lah aku memang kurang cerdik pasal blogging, blogwalking segala apa tu larh kan dan blog yang aku selalu terjah masa tu adalah blog Melromeo, Lizarazak dengan Redmummy. Aku tengok cara mereka berblogging memang mantap, lagi lagi REDMUMMY.

Dari perjalan aku ke blog mereka lah, aku kenal nuffnang. Ambil masa jugaklah untuk aku faham pasal nuffnang nih, jadi tanpa segan silu dan muka tak tahu malu, aku pun join lah nuffnang dan tempek iklan nuffnang kat blog nih. Tapi memang aku tak harapkan duit nuffnang masuk sebab aku masih baru lagi dalam dunia blogging… macam anak ayam yang baru menetas, macam tu larh…. haaa…

Aku ingat lagi aku ada buat Entri yang aku ni blogger baru dan masih banyak yang aku nak kena belajar untuk berblogging dan aku tak sangka Melz akan comment dekat entri tu. hehehe…

melz comment

happy la jugak bila tahu ada orang baca entri kita kan, memang bersemangat la aku… kena plak aku memang salute kat blog Melromeo tu dan sekarang beliau ngah sibuk buat VLOG plak.. suka gak tengok, tu pun kalau tenet laju larh. Kalau ciput macam siput babi berjalan tu, memang tak dayalah aku nak menunggu..haisssh…

Lepas tu, aku ada buat entri pasal Lizarazak dan Melz pulak. haaaaa, yang ni baru aku perasan siapa yang komen…. nak tau?

jeng

jeng

jeng

cik epal

CikEpal yang komen, dari komen CikEpal yang gebu tu lah aku tau pasal blog Cikepal plak…hehehe… bila aku usya balik entri entri lama aku, barulah aku perasan yang ada blogger popular komen kt entri aku…hehehe…

Tu pasal komen kat posting…sekarang pasal follower pulak.

Bercakap pasal follower, memang follower aku ciput jer, tak banyak pun.huhu.. tapi takpe, mak tak kisah…hehehe… yang pasti, aku nak cerita sal sorang follower yang aku ambil masa yang lama jugak nak dapat link blog beliau….meh aku cerita….

Pada suatu hari indah, kelihatan burung burung sedang berkicauan….dan aku pun tergerak hati nak tengok blog aku setelah sekian lama tidak di update. tengok dekat situ macam ada yang berubah, rupa-rupanya ada follower. Aku pun klik la dekat gambar yang kecik nyot kat tepi tu kan dan terteralah satu nama……

.

.

.

.

.

.

.

follower

Deeyaudeen Sabri

 

Hurm, nama ni buat aku tertanya-tanya siapa beliau..haissshh….sungguh merunsingkan tali pusat aku… klik sana, godek sini, tetap tak ada link…tak apa, aku pasti satu hari nanti aku akan tahu jugak siapa Deeyaudeen Sabri nih. Sampailah pada satu masa tu, member aku NANA nak tunjuk satu blog yang entrinye amatlah menarik. aku ingat lagi entri apa..hehehe…. lepas tu aku pun tengok nama yang dok komen tu, @Deeyaudeen Sabri … terus aku gelak sorang sorang…hahahahahahahahaha…macam orang gila dah aku rasa… nak kata kenal tu, tidaklah. tapi dok fikir gak kenapa beliau follow blog aku? tersalah tekan mungkin, atau aku yang salah orang….hehehe…. ada siapa-siapa boleh tologn jawabkan tak? :p adakah itu Deeyaudeen Sabri pemilik SengalZone?

Tu cerita pasal komen dan follower. Kalau pasal entri aku, pasal update ni memang aku tak mampu nak update hari-hari. Ye la, WiFi kat Unisel tu slow memang nak upload tu agak terseksa la jugak nak menunggu. Kalau aku balik pahang, lagilah tak boleh nak update sebab takde internet. Kat rumah Kajang jer lah aku mampu nak upload entri sumer nih…

Oklah,

Sekian,

penulis yang tak bertauliah,

sayalah :)

p/s: dulu nama blog aku, akufarra… url pon akufarra.blogspot.com baru je tukar jadi ismifarah.blogspot.com :)

Comments

Khairi Fakhri said…
haha, entry ape yg lwk sgt uh? nk bace... pleeaseee ;) hua3
Unknown said…
keyri>> takde lawak lawak!!!! hahahahaha

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Siapa nak bela HARIMAU?

Apa itu SOM TAM?