Shawn Baharin. Siapa???

Memandangkan satu malam tak boleh nak lelapkan mata, aku pon menggodek la segala laman sesawang yang ada kat dunia internet ni. Bila da bosan aku main dengat recorder plak, dok record suara sendiri…hehehe..bunyi memang kelakar tapi tu la hobi aku dari kecik sampai sekarang.

Aku ingat lagi masa zaman tadika ngan sekolah rendah dulu, aku memang suka menyanyi, sampai sekarang lah suka menyanyi. hehehe… Masa kecik-kecik, balik sekolah jer terus aku capai radio lepas tu rakam suara aku menyanyi, time tu aku suka nyanyi lagu “Untukmu-Feminin” ngan “Bagaikan Puteri – Farra”… hehehe.. sampai hancur semua keset abang ngan akak aku sebab penuh dengan suara aku jer… Tapi tu zaman pakai radio besar tu lah kan, kalau nak up pon pakai Walkman. Zaman 90-an kata kan.

Bila dah masuk sekolah menengah, henpon pon dah canggih!!! hehehe… apa lagi, proses rakam suara kat henpon la pulak kan, sure memori penuh sebab suara aku jer, paling gila pon tu la jadi ringtone aku . :p

But then, bila ingat-ingat balik dulu aku suka dengar lagu Shawn Baharin. Pada siapa yang tak kenal Shawn Baharin, meh aku cerita sikiiiit jer info sal beliau nih!!!! (mari dekat…mari dekattt…..)

ShawnBahrain

Shawn Baharin ni boleh dikatakan agak popular la zaman 90-an dulu, kalau tak silap masa umur aku 8 9 tahun gitu lah. Masa tu, tv2 selalu mainkan lagu time petang-petang atas tajaan “minyak Masak Cap Buruh”… hehehehe… Dan lagu yang selalu kuar “All Rise-Blue” ngan “Melodi Hati-Shawn Baharin” . Sampaikan aku memang hafal lah lagu-lagu nih!!! Tapi bila da meningkat remaja nih, banyak perkara kita lupa kan? hehehehe… Dan tiba satu ketika aku buka website 1liriklagu.com, godek punya godek dan godek, akhirnya aku jumpa lirik & video lagu “Melodi Hati” nih.

Bila dah jumpa, mula lah aku nak wat uji minda kan sama ada aku ingat lagi ke tak melodi lagu nih, cuba punye cube punye cube, akhirnya aku berjaya!!!! ceeewaaah!!! kuat lagi ingatan aku ni rupanya…hehehe… Masa tu aku pun terfikir kenapa dah tak ada berita pasal Shawn Baharin, dah tak ada lagu baru dari Shawn Baharin ataupun aku yang tak ambil tahu pasal Shawn Baharin..

Anyone ada info? tolong bagitau saya boleh tak? … :)

Siapa nak tengok Lirik & Video lagu MELODI HATI by SHAWN BAHARIN, korang leh klik kat sini yer…. SINI

 

Sekian,

Penulis tak bertauliah,

saya lah :)

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?