MRT Sg.Buloh to Kajang

salam guys!!!!

Okeyh okeyh, tak pernah pernah aku nak cerita sal politik or infrastructure kan? meh hari nih aku cerita sikit… Tadi dok usya Fb tetiba ada 1 statement yang wat aku terkejut gak lah… “Pembinaan MRT Sg.buloh – Kajang”. hurm…. ape tu MRT???? pada yang tak tau, meh aku gtau sikit yang aku tahu sal MRT nih, MRT is stand for Mass Rapid Transport, alaaa same gak la ngan LRT, KTM n Monorail tu. aku tau pon pas aku tanye en.Google la kan..ehehehe… :)

Masa aku baca sal MRT Sg.Buloh – Kajang nih, aku ase cam agak best la jgk kan sebab nanti senang aku nk ulang alik..ahahaha…padahal, naek KTM pon same jer senang tapi tak tahu kenapa aku rasa lagi senang kalau ada MRT nih… but then, bila fikir balik kan aku kat Unisel tak lame dah pon. Sekarang dah sem 6, next sem dah habis dah lagipun kalau aku sambung degree kat Unisel mesti aku dah Grad baru mende alah MRT ni siap kan??? coz aku baca kat News on Bernama n NST kate siap around 7 years, lame tak lame tu??? lame sangat aku rasa…huhuhu….

Tapi kan, part yang tak bestnyer, dengar kata area Rumah abg aku kat kajang ni kene tempias pembinaan tu.. betul ke tidak, I’m not to sure.. Just dengar kata je lah.. hurm, tu yang paling tak best…. kalau umah abg nih kene tempias maknenye pas nih aku dah tak ada kampung lah… sedih mak noks!!!! :(

Projek yang menelan nilai RM30 billion tu mesti wat Malaysia makin maju lepas nih!!! Perhaps jalan raya dah tak jam sangat, bukan ape la kan, dalam masa 7 tahun mesti aku dah ada lesen n transport sendiri so aku taknak lah rasa sesak jalan time aku sendiri yang drive kan.. Orang lain drive takpe, sebab aku letih menunggu je bukan letih tekan pedal minyak pon…hahahahaha…kejam seyh!!!!

Apa-apa pon, aku harap project berbillion-billion nih berjaya coz aku nak gak tengok Malaysia jadi negara MAJU kan.. Baru bangga jadi rakyat Malaysia,,,eyh, bukan bangga tapi LEBIH bangga menjadi rakyat MALAYSIA!!!! ehehehe….semangat nih!!! huhuhu… MALAYSIA BOLEH!!! SAYA BOLEH!!! SAYA OK!!! ahahahah… bukan ayat “Saya GAY saya OK” atau “Saya LES saya OK” yer kawan kawan…huhuhu….ape la aku melalut nih kan!!! ahahaha…

OK LAh, ni route utk MRT tu yang aku dapat kat website www.ilham.my

Ada 3 Route

Laluan Pertama - Sungai Buloh, Kota Damansara, Kuala Lumpur and Cheras hingga ke Kajang
Laluan Kedua - Sungai Buloh, Kepong, Kuala Lumpur and Serdang
Laluan Ketiga - Kawasan Kuala Lumpur

line1b

nampaknyer, tu je lah yang aku nak melalut malam nih!!! 

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?