Family day 20/1/11

Hahahahaa….memandangkan tak tau apa nak dibuat hari ni, meh aku cerita pe yang terjadi last week. Memang cerita ni agak basi macam nasi lemak basi, tapi aku nak cerita jugak sebab aku tengah ada mood dan masa untuk melalut dan mengarut kat belog yg terCHENTA nih!!!! hohh!!! terChenta la sangat kan sampai berhari-hari ditinggalkan aku…hehhehehe…

Banyak cerita sebenarnya, tapi biarlah aku highlight yang best dan penting buat aku dalam tahun 2011 nih..

20/1/11 – Mereka yang bersagama Hindu dok sebok p Batu Caves sebab Thaipussam tapi kitaorang pulak sebok kat Bukit Cherakah sebab ada Family Day. Aku tetap join family day ni, biarpun program title  “Family day keluarga Maisom” !! Aku dengan muka tatau malunya pergi join sekali… hahahaha!!! memang tatau malu pon sebab aku da tepek bedak 5inci kat muka aku so watpe nak malu.~lalala~ Lagipun, apa ada pada nama? as long we are together, we are 1 family…am I rite??? huhuhu. Apa yang penting? (…kerjasama!!!! ala ala wonderpet gitu….huhuhu) hehehe….apa yang penting Hubungan Sillaturahim antara aku dan mereka semakin ERAT gitu!!! Erat macam apa eyh? erm…erat cam spongebob ngan Patrick leh x??? hehehe….  Ye la kan, sebab aku dari kecik dok kat kampung Sungai Sekamat tu da kira memang kampung aku lah sebelum aku pindah g pahang. Dok membesar dengan diorang sumer.. Da kira akak-akak, abang-abang, pakcik-pakcik n makcik-makcik aku lah!!! nanti apa-apa hal pon diorang jugak yang tolong aku, kang kalau aku meninggal kang, ada jugak yang tolong urus jenazah aku kan…. betol tak? betol tak? betol tak?

Kronologi Family Day 2011

7.00 am – semua pakat berkumpul kat kampung tengah. siapkan van dan kereta masing-masing. Makanan, hamper dengan alatan masak sumer angkut dalam Van. Lepas kereta n Van dah ready, semua berkumpul depan rumah Waklong (Hj. Idris) dan waklong baca doa semoga program hari ni berjalan lancar.

 

family day 1 mereka yg aktif bergambar.

 

8.00 am – sekitar 8 pagi semua gerak, berbekalkan walkie talkie yang En.Taiko (abg zam) sediakan, komunikasi antara driver menjadi lebih mudah dan senang. tu pun sebab taknak ada yang sesat…. tapi yang paling lawaknye, bila Taiko salah masuk jalan, kereta kat belakang pon salah masuk jalan jugak!!! hahahaha…. memang menurut perintah lah katakan!!!!

 

family day 4 

tu dia taiko pakai spect itam

 

Tapi aku tak pasti pukul berapa sampai kat sana, sampai jer masing-masing berkumpul kat tapak parking tu. Makcik-makcik & pakcik pakcik yang lebih tua , di persila naik van & kereta utk ke destinasi yang di nantikan. Kami yang MUDA nih, jalan kaki jer..hehehe…bersenam katakan… :p

family day 3

Iklan no plat mahal

 

Lepas berjalan-naik bus- dan berjalan, akhirnya kitaorang pon sampai kat astaka n kolam renang tu. Terus kemas-kemas barang apa semua. Dah siap kemas, masing masing berkumpul kat astaka. Cik Atikah dok bagi penerangan apa aktiviti yang bakal di jalankan. Agak sesak dan kecoh tapi tahniah kat kak Tikah sebab berjaya kawal keadaan dari awal sampai akhir!!!! tak lupa jugak AJK yang lain..hehehe…

family day 5

aktiviti berjalan :)

 

Aktiviti bermula dengan warming up, (haaa!!! sape sape kat luar tu, kena ingat yer, warming up tu penting tau sebelum wat apa- apa aktiviti. kalau taknak badan tu sakit-sakit, sila lah warming up yer anak-anak… :p)

Lepas warming up, semua buat POCO-POCO sambil di conduct oleh kaklong Bat… hehehe… syiok dan best sbb semua bagi kerjasama, lagi best bila pakcik-pakcik wat tarian yang sangat comel!!! hahahaha!!!!

family day 6

sebelum warming up, ade saja yang pasan camera…haiiishhh

 

 

Warming up dah, poco-poco pon dah, sekarang sukaneka pulak!!! weeehuuu!!!!

Acara pertama – bawak bola pingpong dalam sudu!!!!

hahahaha…acara ni agak lawak kayh!!! nampak senang tapi susah gak la..hehehe..yang takleh blah, juruacara siap leh pesan “ jangan guna airliur yer!!!! “ … hehehe…of coz la jangan sebab share sudu… kumpulan yang menang, kumpulan IKAN!!! diketuai Taiko (abg. Zam)…aku pon kumpulan Ikan gak…hehehehe…. blurrpp…blurrpp..blurrpp…

Acara kedua – Mencari Permata!!!

Ok, yang ni memang menyiksa aku weyh!!! seksa!!!  Mencari Permata ni, korang kena tiup tepung dan ambil gula-gula tu guna Mulut yer!! Mulut!! Part ni yang wat hidung aku tersumbat, mane taknyer dah la tepung tu tinggi menggunung, gula-gulanyer hah kat dasar dulang tuh!! mane mak nak cari nyah oi??? aku pon pe ag, tiup punyer tiup punyer tiup akhirnya aku nampak gula-gula. Dengan semangat berkobar-kobar macam nak daki gunung Everest nih, aku pon tunduk lah nak amik gula-gula tu. Dan dan aku tunduk, baru ngap, aku g inhale plak!! tak pasal-pasal sedut tepung guna hidung dan makan tepung of coz guna mulut!!! yarkkksss!!!! pembulian tahap melampau tuh!!! huhuhu….yang ni group aku kalah kayh!!! sebab ada yang main x aci…hehehehe…

Acara Ketiga – Bawa Hati ku Pergi…

hehehe….nama comel jer…sayu jer dengar…yang ni senang yer… hang ngan pasangan hang p kepit belon kat perut hangpa berdua, p jalan n pas belon tu kat geng hangpa yg dok seberang nun… jgn bagi jatuh, kalau jatuh p start semule yer…heehehehe…time ni aku couple ngan Pea Lola Loly, hehehe….n memang belon tu tak jatuh… Teknik nyer, Buncitkan perut bawah yer…bg sokongan padu kat belon tu..hahahaha…..

Acara Keempat – Pecah belon (x ingat nama game nih)

yang nampak senang jer.. kitaorang kena lari lari dan lari, kutip belon pastu tiup bagi pecah!!! Siapa kate senang? susah weyh, nak putus nafas tiup belon ni tau…last guna kuku je bg pecah..hahaha….Paling Kiut, abg Fadil, sampai merah muka dia dok tiup belon tu…. Naseb video tu xde kat aku, kalau ade da upload kt sini..hehehe…

Acara Last – Baling belon berisi air (yg ni pon x ingt name, tibe-tibe hilang ingatan)

Yang ni memang susah… kitaorang kena baling belon berisi air tu kat pasangan masing-masing. bila tak pecah, kena undur 1 langkah…. hahaha….aku ngan cik CT berjaya tak pecahkan belon tu tapi gagal sebab belon tu jatuh!!! JATUH tapi TAK PECAH tau!!! hebat x? hehehehe…

Pas habis semua acara, bermula la aktiviti bebas… ada yang buat chicken dance, ade yang g melantak chicken wings dan ada yang terjun kolam…hehehe….kitaorang yang mula-mula plan nak g cycling ni pon tak jadi cycling sebab masing-masing da penat berendam macam badak sumbu…hehehehe…

Overall, Family Day ni memang best sesangat!!!! dengan kerjasama n sokongan padu dari semua orang, akhirnya aktiviti ni berjalan lancar. Siap ada cake untuk birthday boy & girl yang lahir Jan n Feb lagi tu…hahaha…dan dan suma ngaku lahir bulan JAn….pandai sungguh mereka yer… Aktiviti penutup, bergambar 1 family before balek…. thanks pada yang menjemput dan Thanks pada semua yang hadir… Love u guys a lots!!!!!

family daysila abaikan tarikh kat gambar tu yer… :)

 

p/s :perhaps next time ade lagi la yer, makin menarik dan makin meriah bila ditambah dengan ahli baru dari semasa ke semasa. ceeewaaahh!!!! hehehehe….

sekian,

penulis tak bertauliah,

saya lah…. hehehehe….

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?