Aktiviti Hujung Minggu

Pukul 10pagi ayah ajak g bank, dok mandi ayah kate tak jadi plak. Memandangkan takde apa nak dibuat, aku pon capai baldi dan g kat kete. Jirus jirus air, gosok gosok kete, bilas bilas kete, bersihkan dalam kete, 1jam kemudian siap!
Tapi aku rasa cam lebih dari sejam je.

Siap part 1, check enjin plak. Ni someone tu yang byk ajar aku. Mula-mula tengok minyak hitam dulu, erm.. Ada lagi separuh, memandangkan nanti kete kene tinggal, aku nak tukar pas raya je.
Coolant pon lagi separuh, petang kang la isi. Air filter pon da aku bersihkan, senang sikit nak start enjin.

Bila da siap semua tu, mula la tak tau nak watpe. Nak keluar pon bukan ada apa pon kat bandar Pekan ni. Bukan kutuk ye tapi hakikat. Library, riverfront tu mmg cantik tapi belum tergerak hati lg nak ke sana. Hehehe.. Nak g kuantan plak, confirm parent aku tak bagi, jadi dok umah je la sambil fikir nak masak pe petang ni. Tapi semalam mak da request roti jala, menjala la aku petang ni kat dapur. Hehehe..

Bila cakap pasal roti jala, teringat plak roti jala yang Kakwan Shiela buat. Pergh! Mabeles! Makan sekali mesti nak tambah 3kali. Nanti g kajang aku nak mintak resepi la. Hehehe. Petang ni buat sekadar mampu je.

Haa.. Kan da melalut ke bab juadah berbuka. Baru kul 12nih!


Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?