45.5 or 47.8 ?

 

Haih… Pelik ase.. Hari tu aku timbang, berat aku 45.5kg .. Sangatlah pelik, takkan seminggu puasa boleh turun sampai 4kg kot.. Superb sangat dah tu! Sahur makan, berbuka pon makan, siap makan banyak buah-buahan lagik.. Dan 45.5kg tu berat aku masa zaman sekolah dulu. Tak pasti form baper..

Lepas tu, tengahari tadi pi try timbang kt mesin yang ade kat Tesco tu. 47.8kg plak.. Aikkkkk!!! Takkan la baru 2 hari naik 2.3kg kot.. Padahal aku siap TERlepas sahur lagi tu. Berbuka pon tak makan nasi ..

Haih… Penimbang tu rosak kot.. Dan aku tak tahu kenapa puasa tahun ni macam tak semangat je nak makan banyak-banyak macam selalu. Bukan memilih, tapi takde selera.. Kadang tu plan macam-macam nak beli kat bazaar ramadhan, tapi bila da sampai, semuanye aku tak berkenan.. So, beli air jer.. Makanan, juz beli Char Kuey Tiaw sebungkus. Itu jer.  Pagi tadi, sempat minum segelas je air untuk sahur.. Terlajak tidur punye hal. If kat kampung, mak ada Super Power yang boleh buat aku bangun sahur serta merta.. ekekekeke… Tapi kat sini, kejut banyak kali pon aku leh tido balik..

So, sekarang ni aku tak sure berat aku berapa yang pasti aku kene maintain below 48kg.. Dapat 45-47 pon aku dah syukur sangat. Bukan kurus sebab nak cantik tapi sebab nak sihat. Takmolah overweight .. Bahaya! Macam-macam penyakit datang singgah nanti. Lepas ni aku kene la rajin exercise untuk kekal sihat dan menarik gitu! awww!!! Smile with tongue out

 

p/s : Tengok kat sidebar kanan tu.. Calculate la BMI korang.. Jom same-same kekal sihat! Open-mouthed smile

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?