Saturday, October 10, 2009

ape nasib kita......

k la..malam ni aku xtau nk cter sal pe coz aku msih kekenyangan...
mne x nye mlm ni aku mkn byk sgt smpai abg yg amik oder pon tbeliak mata td...
siyez ckp,aku mmg da lme nk mkn cm yg aku oder td cme xde ksempatan jer...
so mlm ni aku bedal puas2....
yg pasti tiada pembaziran berlaku yer.....
mse mkn td aku tgk la majalah 3....
da depa psg yg tu,so aku tgk je la kn....
mlm ni diorang cter sal kes gempa bumi kt sumatera barat tu.....
cdey gak ble aku tgk pe yg jd kt sne...
smpai air mata aku da nk mengalir da tp aku thn jer demi mnjaga keayuanku sbg sorang gadis yg tegas...hehehehhe......(poyo jer lbih an..)
k la,berbalik sal gempa bumi td.....
byg kn la,dlm skelip mata sumer musnah....
rumah hancur,mayat tertimbus...kanak2 hilang mak ayh....n fmly yg lain....
yg plg cdey skali ble tau lbih 40 kanak2 mati tertimbus mse kt skola.....
budak yg kcik pon da jd mangsa.....lom smpat knl dunia lg....
tp aku doakn sape2 yg mninggal tu mati syahid sbb mninggal masa bljr...(amin....)
ape la nseb diorang........
tnpa d duga sumer ni jd.......
dulu tsunami,skrg gempa bumi.....
mungkinkah ni balasan Tuhan secara cash kpd umat manusia yg msih hidup d dunia ni....?
sejenak aku terfikir......macam mana kalau sumer tu jd kt negara kita yg tercinta ni?
sedang kte seronok berbual n ketawa tbe2 jd 1 musibah yg amat hebat.....
sedar2 kte brada di alam lain....ataupon sedar2 jer kte da hilang sahabat,keluarga n sedara mara kte......korang leh bygkn x?
ble aku terpikir sume tu,airmata aku mengalir.....
masih bernafaskah kte esok?
atau nyawa yg d pinjamkn ni d ambil smula oleh pmiliknye?
smpat ke aku bertaubat dgn sumer dosa yg pernah aku lakukn?
smpat ke aku nk mntak maaf n bls jasa mak ayh?
smpat ke aku jumpe akak aku n bbual dgn dia lg?
smpat ke aku jmpe abg n bmanje dgn abg?
smpat ke???
sumer tu bmain d minda aku........
perasaan tkut khilangan org yg tersayang menghantui aku....
pe nasib aku akn dtg?
cdey sgt ble aku pk sumer ni........
smpai bler aku akn trus happy?

sungguh besar dugaan drpd pencipta alam yg esa ni.....
semoga kita dpt bertaubat n taubat kita d terima sblm sumer knikmatan yg kite peroleh ni d tarik balik........

No comments: