Pandangan Orang.

 

Assalamualaikum guys.

Thanks singgah my blog yang tak seberapa nih. Sorrylah tak dapat nak hidang biskut marie cicah tea o suam untuk korang.. hhehehe.. :p

Aku sebenarnya nak meluahkan rasa hati aku nih. Mungkin agak sedih la jugak bagi aku.. :(

Aku sedih dengan sikap orang yang sentiasa mempunyai pandangan negatif terhadap orang lain. Situasi yang aku leh bagi contoh kat sini pasal Couple yang naik motor dan Couple yang naik kereta.

Couple – Motor..

Semua orang akan pandang serong bila seorang perempuan membonceng motor dengan seorang lelaki. Tak kisah la sedara atau tidak, yang diorang tau “tu la mat ngan minah rempit, Teruk!!” . hish!!! teruk betul pendapat diorang tu..

 

Couple – Kereta

Orang takkan kata apa pun.. Siap senyum lagi bila tengok couple nih keluar dari kereta.. lagi-lagi kalau si pakwe bukak kan pintu untuk si makwe, siap kata “Sweetnyee pakwe dia tu”…

 

Oh please!!! kenapa mesti ada pemikiran yang macam tu? Teruk sangat ke orang yang naik motor berbanding yang naik kereta? Seriously, aku cakap la kan, tak semua yang merempit tu jahat dan tak semua yang berkereta tu baik weyh!! Motor, kalau orang tu peluk sakan leh la kau kutuk, ni kalau duduk pon jarak sampai bontot da separuh jatuh, tu pon kau nak kutuk? At least kau nampak.. Dari yang dalam kereta tu yang kau takleh nampak ape sangat. hurm…

Secara jujur, aku prefer naik motor kalau nak pergi destinasi yang kena lalu jalan yang confirm SESAK. Dari aku buang masa tunggu dalam kereta, tekan brek, tekan pedal minyak, membazir minyak dan masa aku je yer..

Sekarang bukan nak kutuk orang yang naik motor atau kereta, tapi aku nak bukak mata orang yang sentiasa kutuk-kutuk atau pandang serong pada pembonceng macam aku nih.. Kang, aku jadi hantu bonceng g kacau korang baru tau! :p

hehe..dah la, kang aku terlepas geram plak.. :p

bye..

Comments

Anonymous said…
Betul2...pnah gak la kne jeling2 mintak kaki waktu bwk si dia. Padahal y bwk keta pon sme je klu dah nk wt jahat. Ini kite y nk anto g kje pon dipandang juling ea..haduibun..
Unknown said…
erkk.. bese la mentaliti manusia kini kn.. Hmm :)
Unknown said…
@♠QlaterianKhalifa♠™ nak buat camne, orang sekarang suka tengok part negatif jer... :)
Unknown said…
@Deeyaudeen Sabri eyh pakcik sengal datang sini? hehehe.. meceh!! meceh!!!

Manusia, makin lama makin pelik... tu jer... :)

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?