Wednesday, August 3, 2011

Sahur Dulu Dan Sahur Sekarang.

Assalamualaikum guys,

dah masuk hari ketiga kita berpuasa kan.. Dan hari ketiga ni aku bersahur di unisel. Memandangkan bujang, aku minum 2 kotak susu Dutchlady Low Fat.. Hehehe... Tetiba, terfikir perbezaan sahur dulu-dulu ngan sekarang.

Dulu
pagi-pagi, mak yang kejutkan makan sahur.. Menu sahur yang paling menyelerakan, telur masin ataupun sardin.. Ada je salah satu tu, terus nafsu makan tu bangun tido sekali..hehehe...
Lepas sahur, tengok tv jer sebab menanti subuh.. Dah subuh, bantai sambung tengok TV lagi.. Dulu kan pose time cuti sekolah.. Paling best sekali, bila tengok rancangan Kisah Anbiya' yang host tu Wardina saffiyyah... Suka sangat!!!

sekarang
bangun pun kawan yang kejutkan. Takpun abg cayang yang kejutkan.. Makan pun sekadar yang ada jer.. Macam hari ni minum susu jer.. 2 kotak lak tu.. Hehehe... Kumpul tenaga.. :p
Lepas tu, online FB, Twitter... Semua post pasal menu bersahur jer.. Sampai lah subuh.. Hehehe.. Lepas subuh, kalau takde kelas Sah terbungkang sampai tengahari.. Alasan.. Puasa... Cehh!! Ahahah...

Walaupun tak banyak beza, tapi masih terasa.. Dan tahun ni aku rasa aku bakal banyak berpuasa di rumah berbanding tahun sebelum ni.. Al maklum, selasa rabu jer ada kelas.. Petang ni pun nak balek umah dah.. Hehehe.. Ok lah, subuh sudah menanti.. Ada kelas pagi lagi tu... Selamat berpuasa ye kawan-kawan. :)

notajari: Sahur membezakan puasa orang Islam dan bukan Islam.. :) .

No comments: