Kenangan UPSR

 

Assalamualaikum guys,

Selesai sudah adik-adik jawab UPSR… hehehe.. hujung tahun kang keluar dah result kan.. Cepat sikit berbanding PMR ngan SPM.. Bila terbaca cerita pasal kes GURU TERLAMPAU tu, buat aku teringat kenangan masa UPSR dulu.. Tapi bukanlah pengalaman pahit yer.. ni pengalaman manis bak madu tualang tu!!! ahahaha… :p

Aku ingat lagi tarikh aku jawab UPSR tu, 3, 4, dan 5 September 2002 (kalau tak salah la kan) .. Sesungguhnya, hari tu la yang aku nanti-nantikan masa darjah 6 tu sebab aku tak sabar nak tamatkan zaman sekolah rendah aku!!! ahahah.. bajet nak cepat jadi remaja lah.. :p

Sebenarnya, sebelum UPSR tu aku ade konflik sikit dengan angka giliran aku. Tersalah angka giliran, kenapa? aku tak tahu sangat.. yang aku tau, ada kesalahan di situ.. walau apa pun, aku tetap jawab UPSR dengan jayanya..

Aku bersyukur masa tu sebab cikgu-cikgu dok bagi semangat kat aku setiap hari.. bukan aku je la, tapi kat kawan-kawan aku yang lain jugak. :) . Dengan semangat yang ada, dan janji yang aku nak tunaikan, semua tu aku lalui dengan tenang.. :)

Paper PEnulisan, PEmahaman, B.Inggeris, Sains, Matematik, semua tu aku jawab dengan penuh senyuman!!! hehehe.. lagi-lagi matematik la, sebab aku suka sangat math masa sekolah rendah dulu.. bukan setakat math, semua aku suka lah!! cuma penulisan je kurang sikit.. hehe.. tapi nasib baik masa tu kena buat 120 patah perkataan jer, so takde lah susah sangat kan.. :p

Habis UPSR, macam biasa lah kan. setiap hari g sekolah juz untuk main ngan kawan-kawan.. masa tu jiwa kanak-kanak lagi.. :p .. main la lompat getah, ceper, batu seremban, semua tu la kan.. nama pon duduk kampung.. :p

oh yer, sekolah aku ni kat kampung jer, so ade 1 kelas je bagi setiap darjah. disebabkan 1 kelas je, kitaorang jadi rapatlah. :) takde masalah dalam berkawan gitu.. macam family pon ada rasanya..

Lepas beberapa bulan, hari yang paling mendebarkan da sampai da. Seriously, aku lagi takut nak ambil result berbanding nak jawab exam. bukan setakat UPSR, sampai sekarang aku tetap sama.. :) .

Hari tu kiteorang semua berkumpul kat dewan sebab cikgu nak umum result UPSR. Lepas semua dah berkumpul kat dewan, aku saja lah naik bilik guru sebab cikgu lambat sangat. Tak sabar wohh mase tu.. Dalam hati berharap sangat aku dapat 5A.. Sampai je bilik guru, cikgu senyum kat aku.. Memandangkan masa tu akil baligh pon belum, aku wat tak reti je la.. Da cikgu senyum, aku pon senyum la kan tanpa ade sedikit pon perasaan syakwasangka(betul ke eja tu? :p) .. tapi rasa pelik tu ada la sikit.. hehehe…

Lepas tu cikgu wish Tahniah kat aku.. Masa tu, aku rasa cam nak nangis pun ada, tapi dalam hati masih mengharapkan 5A tu jugak!!! Dan, Yes!!! aku dapat 5A!!! :) .. turun dari bilik guru tu aku senyum ajer.. hehehe.. tapi tak gtau pon kawan-kawan aku kenapa.. aku nak biarlah diorang tahu dari mulut cikgu sendiri..

Lepas semua keputusan dah umum, cikgu jemput ke depan untuk gtau apa rahsia or cara aku belajar.. hehehe.. dan dan dan, sebenarnya takde rahsia langsung.. sesungguhnya aku bukan seorang pelajar yang rajin.. :p .. tempoh aku belajar cuma dalam kelas semata-mata termasuklah kelas tambahan yang cikgu buat petang-petang tu.. Lepas kelas tambahan, balik rumah, tengok TV sampai malam.. tu je la rutin harian aku.. hehehe.. :p

Tapi memang aku seronok sgt bila dapat keputusan UPSR tu, mak ayah pon happy sangat dengan result aku.. Kalau bukan usaha cikgu-cikgu SKTM tu, mesti aku tak sampai ke tahap ni.. takdenye masuk u kot.. Terima Kasih sangat sangat kat cikgu sebab sudi tahan kerenah budak sorang nih.. hehe.. kaki ponteng sekolah, kaki tak siap keje sekolah, ni lah budaknyer.. hehehe.. :p .. apa boleh buat, belum akil baligh kan masa tu… :p

So, tu je la pengalaman UPSR aku yang panjang berjela nih.. hahaha.. letih taip… letih orang baca.. silap silap separuh jalan je di baca nyer.. hehehe… :p

sekian… :)

Comments

bluefairy said…
wa..hebat la awk...5A tu...tp best kan mase skolah rendah dulu...konon darjah 6 da senior la..sronok2..

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?