malam ini aku terasa seperti……..

26 Mac 2010…
aku berjalan sendirian di kawasan hostel ni…berhenti sekejap utk menenangkan diri..
tiba-tiba airmata mengalir mengenangkan hidup…..lg laju airmata ni menitis bila teringat pada mak,ayah,abg,akak,n arwah paklong…rindu sangat-sangat…diri terasa sunyi…
diri bertanya pd hati mengapa malam ini dirasakan seperti ada sesuatu yg x kena…tp hati membisu….
hati bertanya pd akal,apakah selama ini aku berjasa pd diri ku,orang sekeliling ku,orang yg ku cinta,oang yg ku sayang.. ataupun selama ini aku hanya menyakiti mereka…adakah hidup ku ini bermakna,atau sia-sia.mampukah aku membahagiakan mereka atau hanya melihat sahaja?
terlalu banyak persoalan yg bermain di minda….
nasyid “kau sahabat kau teman” mula bergema….semakin deras airmata ini mengalir…sekelip mata aku menangis teresak-esak seperti kanak-kanak yg tersesat..kepada sahabatku, maafkan diri ku jikalau pernah menyakitkan dan meluaki hati kalian…aku hanya insan biasa yg x mampu lari dr kesilapan…namum,terima kasih yg teramat sangat pd kalian kerana sudi menjadi sahabat ku di dunia ini dan ku harapkan persahabatan kita kekal buat selamanya…terima kasih juga atas kesudian kalian membantu diri ku ini di saat aku memerlukan kalian…kenangan indah kita bersama tak akan ku lupakan….andai aku tiada,teruskanlah perjuangan kita…

lagu sudah bertukar,nasyid “ke makam bonda” pon bermula…airmata ni mengalir lagi…teringat pada emak yg jauh dengan diriku…tp mak sentiasa di hati ku….banyak sungguh dosaku pd mak…maafkan farah mak,andai farah dpt putarkan masa ke belakang farah akan cuba gembirakan mak dan takkan sakiti hati mak..tp itu tak mungkin terjadi….hati ni berharap mak dpt maafkan segala dosa silamku dan aku BERJANJI akan cuba sedaya upaya utk membahagiakan mak ayah….ayah,farah sayangkan ayah…ayah jaga diri ye…sejujurnya farah risau sangat bila mak ayah jauh dr farah…bukan farah taknak telefon mak ayah selalu,tp farah takut farah tak dapat tahan sebak di hati ni….farah terlalu rindu pada mak dan ayah..
pada kakak ku dan satu-satunya kakak yang aku ada….'farah mintak maaf sebab sakitkan hati akak juga..tp farah syg sangat kt akak..farah cuma ada seorang kakak dan farah berdoa agar farah dpt kembali seorang kakak yg pernah memeluk fara suatu masa dulu…farah rindukan kasih sayang drpd akak…maafkan farah kerana banyak melukai kakak…
farah hanya mampu ungkapkan kata-kata ni di sini…farah x punyai kekuatan utk bicara seperti ini di depan kalian….keluarga dan sahabat farah adalah orang yg paling farah cintai….tanpa kalian,siapalah farah…
cinta,sayang dan rindu farah utk kalian….maafkan farah atas segala kesilapan farah….halalkan segala makan minum dan ilmu yg pernah di berikan pd farah…

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?