Saturday, March 27, 2010

3 minggu bersama airmata…..

hari ni genap 3 minggu farah hidup bersama airmata….genap 241 bulan farah hidup di dunia ni……menghirup udara di bumi tuhan ni…

tetapi mengapa kali ni farah rasakan satu dugaan yang teramat kuat dan mencabar dalam hidup farah…..farah rasakan seperti hati ni dah tak kuat nak pikul tanggungjawab dalam hidup ni….menempuh segala dugaan ni…Ya Allah,hebat sungguh ujian Mu ini….fara sedar Tuhan tak akan menguji kita lebih dr kemampuan kita…

dalam masa  3 minggu ni farah rasa hidup farah tak bermakna….diri fara terlalu lemah…hati farah terlalu sakit….farah cuba utk gelak ketawa bersama sahabat dan rakan-rakan…tp sesungguhnya segala gelak ketawa dan senyuman utk tak dapat menutup kesedihan ini….bila sampai masanya airmata ni tetap mengalir….ramai yang kata jgn bazirkan airmata kerana seorang yg tak pernah menghargai diri kita….tu memang betul…tp mampu ke farah tahan airmata ini drpd terus mengalir…mampukah farah melupakan segala kenangan yg ada dalam memori farah ni? sampai bila farah harus berpura-pura hidup gembira sedangkan farah menangis? ingin sahaja farah tamatkan hidup ini utk melupakn segala pahit manis hidup ni…tetapi siapalah diri farah ini utk mengambil nyawa farah sendiri sedangkan farah hanya meminjamnya utk sementara waktu…ceteknya la permikiran farah di saat dan ketika ini….tapi kenyataannya,itulah yg farah rasakan sekarang…

farah akui farah ada ramai kawan yg cuba buat fara ketawa kembali….hilangkan kesedihan yg fara alami…tp itu tetap tidak dapat mengubah rasa yg ada pd diri fara saat ini…maafkan diriku wahai sahabat….

selama ni farah hidup dalam kepura-puraan…farah tunjukkan farah seorang yg ceria,’gila-gila’,sentiasa ketawa,kuat…..tp sebaliknya yg fara rasakan….farah ingatkan dengan buat macam tu farah akan gembira..tp hakikatnya tidak….malah farah rasa lebih sakit…farah tak boleh menangis,farah tak boleh tunjukkan kesedihan farah….dan sekarang,airmata yg farah pendamkan selama ni seakan tidak mahu berhenti….adakah ini balasan atas kepura-puraan itu?

tiada siapa akan faham keadaan diri farah….terima kasih kepada sesiapa yg cuba memahami farah….terima kasih kpd insan yg sudi mendengar n membaca luahan hati farah…..adakala kita bisa berkata-kata….adakalanya tidak….

andai farah dpt luahkan apa yg farah rasa ini pada mak ayh,abg n akak……

1 comment:

NAZRULLAH (*_*) HACKERSUNiSEL (*_*) said...

BERSABAR LAH YE...
KUAT KAN SEMANGAT...
(*_*)