petang Khamis yang memberi 1000 erti……

petang ni, aku duduk sorang2 kt fakulti….saja nak menhirup udara unisel dan menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan ni…

semalam, macam-macam perasaan bercampur aduk…sampaikan aku rasa tertekan sangat-sangat..sepanjang hari aku menangis, mengharapkan seseorang untuk ada bersama aku, tapi hanya seorang setia menjadi teman tangis dan tawa ku….kak IQA….aku sayang sangat kt kak IQA sebab dia selalu ada untuk aku n da macam akak aku sendiri da…walaupun kak iQa ni sorang pendiam, tp dia memahami…

petang ni, banyak aku fikir bila aku sorang-sorang cmni…pasal hubungan aku ngan dia, study, exam n byk lg…..mula-mula,aku happy je masa pg td, tapi bila da masuk tengahri,mood aku berubah…dr happy kepada sedih….tension semacam sampaikan aku muntah-muntah…perit sangat rasanya….ada sesuatu berlaku, tp aku x salahkan dia…aku tahu kenapa dia buat macam tu..lepas lama berbincang, dia ambik keputusan untuk menjauhkan diri buat sementara waktu, mungkin itu yang terbaik untuk kami sekarang. aku terima walaupun hati aku tak rela…tapi apakan daya,aku bukan sesiapa yang boleh memaksa dia melakukan sesuatu yang bukan kehendak dia…tapi, aku tetap  sayangkan dia…

mungkin ini cara tuhan menguji aku, ataupun petunjuk bahawa pasangan hidupku hanya di depan mataku….entahla, aku pun tak tahu….bukan aku taknak terima sepupu aku tu sebab saja-saja tapi aku ada sebab aku yang tersendiri…dan biar Dia je yang tahu…..tak perlu aku ceritakan kat sini….

sedang kushyuk menikmati permandangan, tiba-tiba aku terfikir….kenapa student Unisel nampak lg mewah dari Lecturer… ye la..ada yang drive kete Mazda, HOnda, Mercedes pon ada…..tp lecturer, biasa- biasa jer….wira pon boleh…..tu baru bab kereta, belum lagi masuk bab makanan….tu memang nampak sangat student lagi mewah….lecturer makan nasi lemak jer….student makan chicken chop!!! banyak betul duit mak ayah diorang….tapi diorang ada terfikir tak, bila diorang dah kerja, diorang mampu tak bagi mak ayah diorang duit sama cam nilai yang diorang dapat masa study……boleh dikatakan 5% je yang akan wat camtu…yang lain,entah la…..diorang datang belajar macam datang bersuka ria jer….jumpa kawan-kawan, lepak, bercinta….alaaa,kadang- kadang aku pon camtu…tp ikut time la jugak….xde la nak main redah jer…..kalau camtu, rugi je la mak ayah anta datang belajar kat sini…nama je ceruk hutan, tapi macam-macam ada…..da macam astro da weyh……

lama jugak la aku lepak kt fakulti….sampai la senja…aku sempat pusing-pusing fakulti aku n FSP sekali……memang rasa bosan, tapi sekurang-kurangnya aku tenang….aku balik ke rumah dengan senyuman dan gelak tawa…dah tiba masanya aku sembunyikan semua kesedihan yang aku rasa…masa untuk aku fokus pada exam da sampai….exam n study aku lg PENTING drpd dia!!!!! aku kena ingat tu….

seharian takde selera nak makan, sampai sekarang tak makan lg…hurm…makan je muntah, sakit gak rasanya…tadi pon minum air oren jer…rase lega sikit….

malam ni, aku kesorangan….dengar lagu nasyid….

tiba-tiba ada satu lagu yang aku rasa dia patut dengar…..khas untuk dia…..

“awak, kalau awak baca sume ni, saya nak mintak maaf kat awak…saya memang sayangkan awak…andai kita tak dapat teruskan hubungan kita lagi, saya harap awak kekal sebagai sahabat saya”

“pada member-member lain, andai ada tersilap laku atau bicara, farah mintak maaf…mungkin segalanya jadi tanpa di duga….farah tak berniat nak lukakan hati sesiapa..tapi maafkan farah kalau farah gagal jaga hati korang…..farah sayang korang semua….”

Comments

Popular posts from this blog

Laksa Vietnam ( Bansong)

Apa itu SOM TAM?

Siapa nak bela HARIMAU?