Posts

Rapuh - Agnes Monica

Belum sempat ku membagi kebahagiaanku Belum sempat ku membuat dia tersenyum Haruskah ku kehilangan 'tuk kesekian kali Tuhan kumohon jangan lakukan itu Sebab ku sayang dia Sebab ku kasihi dia Sebab ku tak rela Tak s'lalu bersama Ku rapuh tanpa dia Seperti kehilangan harap Jikalau memang harus ku alami duka Kuatkan hati ini menerimanya

Michelle oh Michelle

Image
Seronok michelle dah balik. Hari tu michelle tak balik balik umah, sedih betul. Ni sejak semalam michelle ada happy sungguh rasa. Penat layan si comel ni tp sebab dia jugak hilang penat seharian ke kelas pe sume. Sayang budak panda nih..

Semester 6 Degree IT.

Hye. Lama pulak tak update blog. Kihkihkih.. Busy la kononnya.. Sekarang ni dah masuk semester 6. Setahun je lagi nak abes study, InsyaAllah.. Dan sekarang dalam semester pendek. 7minggu jer belajar pastu exam pastu cuti pastu raya! Yeay! Hahaha... Dan semester agak bosan la jugak sbb bertiga je kat rumah sewa. Yg lain extend. Kurang teman bergurau tu yg bosan huuhuhu.. Semester ni jugak aku bakal berpuasa di Unisel lagi. Masuk tahun keenam dah puasa kat sini. Kata mak, sabarlah.. Tahun depan da boleh puasa kat rumah dah.. Hehehe.. InsyaAllah boleh puasa kat rumah. Tu pon kalau belum kawen la. Erk! Kawen? Hahaha.. Mak macam tak sabar nak dapat menantu tp aku macam ready tak ready je nak kawen tu. Nak memang la nak tp bila fikir tanggungjawab as a daughter tu terus tak rasa nak kawen. Banyak lagi nak kene selesaikan before jadi someone's wife. Dia pun macam tak ready je lagi. So just follow the flow.. Hahaha.. Ahh sudah.. Melalut ke situ pulak. Abaikan.. Abaikan.. Sekarang fokus...

Mak Ayah

Dulu mak ayah pimpin tangan kami. Sekarang kami pimpin tangan mak ayah. Dulu mak ayah masakkan makanan untuk kami. Sekarang kami masakkan untuk mak ayah. Dulu mak ayah ketipkan kuku kami. Sekarang kami ketipkan kuku mak ayah. Dulu dan sekarang kasih sayang makin bertambah. Mak ayah kepada kami dan kami kepada mak ayah. Cinta kami makin bertambah. Terima kasih Allah kurniakan kami mak ayah yg terbaik untuk kami. Terima kasih Allah berikan kami kesempatan untuk menjaga mak ayah kami. Mungkin segala jasa takkan terbalas tapi kami bersyukur atas segala apa yang dikurniakan. Alhamdulillah...

Kerja last minute

Hahaha.. 3am dan aku masih belum tidur. Masih menyiapkan report FYP aku. Esok ada pre-presentation, kecut perut rasanya. Dah la banyak tak siap lagi dan madam nak tengok 80% siap. Huhuhu... Inilah padahnya buat kerja last minute. Tapi kali ni aku bukan sengaja nak buat last minute, cuma terlalu banyak hal perlu diutamakan sebelum fyp nih. Tambah pulak dengan halangan yg ada, so terpaksalah buat masa masa akhir nih. Akibatnya sekarang ni la, tidur lambat. Kelas kul 8am dan sekarang pon belum tidur lg. Perjuangan harus diteruskan. Huhuhu. Tapi aku rasa bukan aku sorang je suka buat keje last minute nih. Ramai lg yg suka. Hahaha... Idea dtg mencurah curah katanya.. Samelah dengan aku pon. Hihihi... Lumrah hidup seorang student.

Rindu

Aku rindu Rindu saat itu Aku rindu Rindu kau kata kau sayang aku Aku rindu Kau senyum depan aku Aku rindu Gigi kau tu Aku rindu Ketawa kau tu Aku rindu Tengok kau merajuk Aku rindu Aku rindu

Fyp oh fyp

Image
Keletihan melanda diri. Letih apa? Letih mencari idea nak nengarut dalam report Fyp nih. Aduhai sangat.. Kalau diikutkan memang aku ada byk masa utk siapkan report. Tapi apakan daya banyak hal yg lebih penting harus diselesaikan.. Setiap 2 minggu ulang alik unisel -  Pekan. Letih dan penat tapi terpaksa demi cinta yg mendalam terhadap ibu bapa. Ikutkan boleh je aku cuba siapkan kt sana tapi tu la, internet connection agak menyakitkan jiwa. Nak keluar tak boleh sebab kena makesure mak ayah makan ubat on time. Sekarang aku dah kat Unisel tersayang dan masih tak dapat nak siapkab fyp coz takde idea nak menulis. Plus, apa yg aku faham dan nak buat tu bercanggah daripada apa yg orang dah buat. Nak taknak kena follow je la kan. Erm... Letih la camni.