Posts

seminggu di rumah….kerinduan….

Image
lama rasanye x meluahkan rasa pd belog yg ku cinta nih…… nak buat camne, 1 minggu ‘mc’ dan 1 malam kena tahan kat wad….agak menyedihkan la jugak…..walaubagaimanapun, padan muka diri sendiri….siapa suruh x makan,x tido,ngadap laptop,nanges je tau…kan diri sendiri da sakit….tp sakit macam mana pon,hati ni lagi sakit……huhuhu……BUDAK_COMEL_DEPRESS kejap…….. masa kat wad,sempat snap 2 3 pixca jer before hp tu mati……..sbb hp tu da tinggal nyawa-nyawa ikan je masa tu…..   View Full Album pas discharged,seminggu la dok umah tanpa wat apa-apa…..tidur aje kejenye…….dah tu,hari-hari pening…nak buat camne kan,…even sekarang pon pening lg ni haa….yg pasti rindu sgt-sgt kt members n lappy ni……rasa cam nak nanges je……(emosi ciket)… alamak!!!!!!! tiba-tiba rasa lost kejap……… nanti sambung citer ag…….

3 minggu bersama airmata…..

hari ni genap 3 minggu farah hidup bersama airmata….genap 241 bulan farah hidup di dunia ni……menghirup udara di bumi tuhan ni… tetapi mengapa kali ni farah rasakan satu dugaan yang teramat kuat dan mencabar dalam hidup farah…..farah rasakan seperti hati ni dah tak kuat nak pikul tanggungjawab dalam hidup ni….menempuh segala dugaan ni…Ya Allah,hebat sungguh ujian Mu ini….fara sedar Tuhan tak akan menguji kita lebih dr kemampuan kita… dalam masa  3 minggu ni farah rasa hidup farah tak bermakna….diri fara terlalu lemah…hati farah terlalu sakit….farah cuba utk gelak ketawa bersama sahabat dan rakan-rakan…tp sesungguhnya segala gelak ketawa dan senyuman utk tak dapat menutup kesedihan ini….bila sampai masanya airmata ni tetap mengalir….ramai yang kata jgn bazirkan airmata kerana seorang yg tak pernah menghargai diri kita….tu memang betul…tp mampu ke farah tahan airmata ini drpd terus mengalir…mampukah farah melupakan segala kenangan yg ada dalam memori farah ni? sampai bila farah ha...

malam ini aku terasa seperti……..

Image
26 Mac 2010… aku berjalan sendirian di kawasan hostel ni…berhenti sekejap utk menenangkan diri.. tiba-tiba airmata mengalir mengenangkan hidup…..lg laju airmata ni menitis bila teringat pada mak,ayah,abg,akak,n arwah paklong…rindu sangat-sangat…diri terasa sunyi… diri bertanya pd hati mengapa malam ini dirasakan seperti ada sesuatu yg x kena…tp hati membisu…. hati bertanya pd akal,apakah selama ini aku berjasa pd diri ku,orang sekeliling ku,orang yg ku cinta,oang yg ku sayang.. ataupun selama ini aku hanya menyakiti mereka…adakah hidup ku ini bermakna,atau sia-sia.mampukah aku membahagiakan mereka atau hanya melihat sahaja? terlalu banyak persoalan yg bermain di minda…. nasyid “kau sahabat kau teman” mula bergema….semakin deras airmata ini mengalir…sekelip mata aku menangis teresak-esak seperti kanak-kanak yg tersesat..kepada sahabatku, maafkan diri ku jikalau pernah menyakitkan dan meluaki hati kalian…aku hanya insan biasa yg x mampu lari dr kesilapan…namum,terima kas...

Yang Pergi xkan kembali……

Pagi tadi, Fara dapat 1 berita yang betul2 wat fara terkejut…. sepupu fara telah dijemput kembali ke Rahmatullah pada pukul 6.45pg 23 Jan 2010 kerana mengidap darah tinggi……. Dalam keadaan mamai2 bangun tido pg tu,mata fara terus segar bugar bila dapat sms yg sepupu dah x ada wat selamanya…… fara rasa sedih sangat tp fara x mampu nak menitiskan airmata….. lagi sedih bila fara x dapat pergi Klang untuk ikut sama-sama g kubur utk kebumikan jenazah selepas Zohor….. bila fara call anak buah fara, diorang nanges sampai x mampu berkata-kata, saat tu fara terbayang macam mana lah keadaan fara nanti bila tiba satu saat, satu waktu, n satu ketika yang kita takkan dapat elak…. adakah fara cukup tabah utk menghadapi kehilangan orang yg betul-betul kita sayang…..? fara ingat lagi bulan lepas fara g rumah arwah, arwah sihat jer siap blh masak makanan fevret fara…..tapi hari ni dengan mengejut arwah dah tak de lg…… dalam sekelip mata jer nyawa yang kita pinjam selama ni di ambil balik……. ...

mati hidup semula

hampir 2 bln farra x mengarut n mencarut dlm blog ni...... maybe I'm not a good journalist.......but the truly is,farra xde masa.....lagipun,bila cuti kt kampung susah nak dapat internet connection......so,bila da habis final exam last semester,x tercapai juga hasrat nak menulis..... bila ada masa,farra on gak blog nih......tp leka n khusyuk lepak kat blog org smpai terlupa blog sendiri.....lepak pon bukan pe,nak mencari ilmu jugak....... mereka yg farra follow boleh dikatakan hebat2 gak dlm blogging tu.....so x salah rasanye kalau farra singgah n tgk cara diorang cter n cara diorang menulis,sambil2 tu tekan2 en.nuffnang tu....hihihihi....

exam week.......

waaaa.......skg exam week........kul 2.30pm nnt my first paper for this sem...... Object Oriented Programming(JAVA).... mintak2 leh wat........ xtau nk updated pe... da lame sgt x jenguk blog ni....huwaaaa......

exam week.......

waaaa.......skg exam week........kul 2.30pm nnt my first paper for this sem...... Object Oriented Programming(JAVA).... mintak2 leh wat........ xtau nk updated pe... da lame sgt x jenguk blog ni....huwaaaa......